Wednesday, February 6, 2013

Aku mring dan tak berapa betul

Assalamualaikum
Salam Sejahtera

baru sekejap tadi aku diilhamkan oleh seorang teman untuk post yang baru ni, kenapa miring? begitulah pertanyaan beliau. sekarang terpaku di kepalu ku dengan soalan ini :

kenapa aku pilih nama ini?
Akumiring
Aku tak berapa nak betul

hmmm...kalau korang ingat masa budak2 dulu, ayat yang selalu terpacul di mulut selain 
Makk~~~ atau Ayah~~~ ialah Gila~~~~

kalau dulu, memang sangat anti dengan perkataan seperti ini, malah boleh mendatangkan amarah dan memulakan pergaduhan~ pergh....
sekarang? perkataan ini jadi macam biasa dalam kehidupan seharian, caci maki tu macam air keluar dari paip, untuk segolongan orang la...pergh~

jadi, aku pulak selalu dikaitkan dengan gila, aku tak juga gila, lagipun pada pendapat aku yang tak berapa nak betul ni, orang gila tak mengaku dia gila, jadi orang tak gila kena mengaku dia gila la kan? kalau diutarakan persoalan la...pergh~

aku pilih nama blog ni macam ni sebab bila aku buat post bengong+bengang di masa hadapan kelak, tidaklah mengundang kegilaan orang...

kurang2 diorang fikir, (oh, post orang tak betul sangat ni~)

tapi!!!!!

tapi kalau aku post benda gila2 punya cantik (tengok? gila lagi..) mesti nampak ironi di situ kan? haha~ aku ketawa seorang diri.

dan~ semua orang pun ada sifat gila beliau sendiri, jadi terpulang kepada definisi masing2 la kan? pergh~

HAHA.


No comments:

Post a Comment