Saturday, January 26, 2013

Old School macam aku

Assalamualaikum
salam sejahtera~

ahai~ semestinya aku mulakan tinta tak berbahasa ni dengan ucapan paling manis di telinga manusia~ wahahaha~

rajin2 bagi ucapan camni~ sejuk telinga orang mendengarnya~ hoho
(sejuk mata pun boleh~)

old school~ new school~ modern~ tradisi~ ketinggalan~

ni perkataan memang biasa didengar dan diucap2~

tapi aku fokus kepada yang pertama, old school~

aku rasanya boleh dikategorikan sebagai lelaki yang agak old school~ ya kot? baju yang aku pakai, seluar yang aku pakai, kasut yang aku pakai~ tapi tak lah sampai macam beliau2 pulak~ haha

lagu yang aku dengar pun~ kebanyakan band yang aku minat ialah band rock 80-90 an~ band malaysia ataupun luar...tapi aku lebih kepada band luar la, bukan tak sokong muzik tempatan, tapi aku
enjoy good music with good lyrics and insanely high pitched voice~

aku tak juga lahir di zaman yang aku suka ni~ tapi aku boleh cakap aku 90'an (sebab lahir 1990) dan secara tak langsung cara aku bercakap, cara aku berinteraksi dengan cara aku bawa diri pun jadi agak lain dari orang lain.

contohnya, aku tak boleh nak bersms dengan orang suka menggunakan 
ejaan unik+menyusahkan+pelik+geli nak mampus

ala...shayunk2, koe bwuat apew iteeww(contoh ayat)

adeh! nasib baik aku guna 3310, terbang terhempas pun masih bertahan~ haha~
aku tak boleh la benda2 camni, naik gerutu badan aku nampak, haha! 
tapi ini sekadar pembuka bicara saja.

aku nak cerita tentang cara mendekati seorang wanita.(alamak mode mat jiwang)
perempuan pada apa yang aku nampak sangat mudah tercair oleh kata2 manis dari mulut yang manis ditambah muka terlebih manis. pergh~ cair macam ais kacang disimbah susu krimer pekat manis.

dulu punya ayat manis: aku tak tidur lena tanpa melihat wajahmu permaisuri hati ku
sekarang punya ayat manis: awak cute la, geram saya tengok.

err....macam tu ka? tapi aku bab2 ayat ni aku tak pandai, aku suka terus terang dan tak tunggu lama, macam seorang lelaki sejati(ni la old school yang aku maksudkan)
kalau dia kata tidak, aku terima tapi aku tak mengalah. tiada pujuk rayu, dan kata cinta, cuma hati ikhlas beserta kejujuran(chewah). tapi sekarang boleh lagi ka guna cara ni?

perempuan dulu2 suka kalau lelaki yang berani terus terang dan yakin, teguh. yang berani berterus terang tanpa dolak dalih dan kata pujangga.
perempuan sekarang masih macam tu ka? aku pun tak tau, korang nilai sendiri, dan aku bukan nak tuju siapa2, cuma aku suarakan apa yang aku fikirkan~ hoho~

assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment