Saturday, January 26, 2013

Malam di kota bharu

Assalamualaikum
salam sejahtera

kalau korang adalah pelajar macam aku, (macam aku) jadi mesti kamu tengah menikmati cuti semester sekarang ni, aku menikmati cuti ni dengan duduk di rumah di sewa di kota bharu ni, bersama wan, inju dan abel~ kami berempat daripada tujuh konco2 rumah ni bercuti di rumah sewa, pergh~
member aku yang tiga orang ni tengah sibuk nak praktikal esok (diorang dah semester akhir), aku sepatutnya sekali juga dengan diorang ni. tapi aku memilih untuk memanjangkan pembelajaran aku di perantauan ini sebanyak 1 semester lagi...menyesal? tidak~ sebab masing2 ada kemampuan dan jalan sendiri, aku ada empat kursus lagi yang tak selesai, jadi kena setel sem depan la ni...

jeles juga aku tengok orang habis study awal ni, cepat diorang lepas, tinggal lah aku sorang2 disini~ tapi itu bukan masalah, sebab kita kena belajar berdikari. berdikari dan lelaki perlu sebati.

lelaki yang tak boleh berdikari tak boleh hidup sendiri, beristeri mahupun memasak kari(?) 

bagi aku la~ hidup ni kita yang punya, kenapa nak bergantung dengan orang lain? tapi nyawa ni Allah yang punya, jadi kena bergantung dengan Dia.~ hihi~ ingat ni!

bila aku renung2 rumah ni, masuk 4 semester juga kitorang di rumah ni, walaupun macam tongkang pecah, bocor sana sini, tapi rumah ni tempat kami berteduh sepanjang kami belajar. masa semester 1 dan 2 kami di machang, duduk rumah lain pula. 5 semester juga aku duduk dengan member2 aku ni. antara yang terbaik la diorang. kitorang rapat macam adik beradik, kadang bergaduh tapi banyak jenaka. 

walaupun lain bangsa lain agama, tapi kitorang semua selamba.

lepas ni susah dah nak jumpa satu sama lain~

aku dengar suara inju dibawah bising2 bunyi korea(peminat), wan pula keluar cari makan, abel pula layan demam dengan komik~ pergh~ aku macam ni la di atas, menikmati alam maya dan tulisan berjela-jela.

sekarang aku blur. 

~assalamualaikum~

No comments:

Post a Comment