Friday, December 30, 2011

Kalau aku jumpa kau aku Potong Tangan kau!!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejatera~

Aish...geram nih! kalau aku jumpa memang sah pulang tak bertangan kau! kau ingat senang kau jak, susah orang lain ada pikir ka? arggghh!!!!!!!

apa? kau tak da jalan lain dah ka nak cari duit? nak jugak makan harta haram nih? tak takut balasan di akhirat ka?

ohh....kau ingat kau datang malam2 buta tuh kau banyak peluang la nak rembat-merembat? huh, sepandai2 ayam melintas, mati jugak dilenyek lori, inikan orang macam kau?

wah...kau ingat kau hebat la menyusup masuk rumah orang ek? rembat segala yang ada?
chewah...chewah....

ni lah yang tersembul dari mulut mulut penghuni rumah yang rumahnya dimasuki insan insan ninja tak berlesen ni...haih...dalam dunia punyalah banyak kerja halal boleh dibuat, yang mencuri ni jugak dipilih...

aku teringat kes di kampung aku, dua orang pencuri siap guna pukau lagi nak pecah rumah orang, sekali dua dia lepas, malam kedua dia datang, orang kampung kejar habis habisan, pergh...jam 4 pagi tu....ketua kampung yang jalan pun dah tak lurus siap angkat tongkat tibai dua orang tuh, huh...dasat jugak view masa tuh, nasib ja tak dikudungkan dua mamat tuh...sebab polis datang cepat...teringat ayat polis tuh

"saya tak bimbangkan pencuri ni terlepas, tapi saya takut saya bawak mayat pulang ke balai"

pergh...ganas tak ganas?

aku pernah jugak jadi mangsa kecurian nih, henpon aku yang murah tu pun lesap dikebas, kes masa duduk di asrama tahun lepas, huhu...geram weh....pastu masa tu kecoh dengan orang hilang laptop..pergh...ramai pulak tu yang kena kebas....dalam hal ni, warden, pak jaga, polis pun tak membantu, kenapa? sebab kita cuma dapat lapor dengan diorang, tapi takkan ada langkah seterusnya..paling hebat pun diorang datang dan tengok2, kalau nak diorang buat checking habis, jangan harap la...jadi kesimpulan paling hebat? setel sendiri, cari sendiri....huh....

aku nampak nota kaki lah....: ini entry geram. 

No comments:

Post a Comment