Friday, January 6, 2012

Terima Kasih CIkgu!!!!!!!

Assalamualaikum~
Salam sejahtera~

hihi..pa ceta? aku taw aku suka hilang2...biasalah musim final exam nih, ada benda lain yang perlukan perhatian aku yang satu nih. tapi, aku terasa maw hapdetkan satu entry nih, khas buat cigu ku~ chewah...

Kmurang masih ingat ka zaman tadika kmurang? ada yang masuk tabika kemas, ada terus masuk kelas peralihan, ada yang terus tak masuk kelas tadika nih...hihi, besha la tuh...aku antara orang yang masuk tadika nih, hihi...biasalah anak sulung, jadi ibubapa pun kasi masuk nih demi masa depan, chewah...hehe..betul la! tak percaya cuba tanya anak2 sulung tuh, mesti diorang pun kena camtuh, tapi tak semua la..

okeh! zaman tadika aku! aku masuk tadika masa umur aku.. dot..dot..dot..chewah, tahun 1996, hah! kmurang yang masih hisap susu time nih! duk diam diam..hihi! aku bersekolah di Sunshine Nursery Petagas. kecik ja tadika nih, tapi sekarang tak tahulah camna sudah, tapi rasanya masih ada sebab papan tanda masih ada, cantik gitu..hihi... sekolah tu agak dikelilingi kawasan perumahan, hmm...bukan perumahan la, lebih kepada kampung didalam pekan, hihi,...kat depan sekolah tu ada satu kawasan lapang, dan selalu ada kuda yang ditambat disitu kat pokok kelapa, wuah....best kan? best kan? haha...

Seragam pulak bertemakan kaler sunshine! kuning dan coklat, aku masa tuh pakai baju cam sailor, berseluar pendek coklat dan berkasut hitam, hah!  aku ketawa abis bila tengok gambar lama2 nih...

itu kawasan sekolah, cikgu2 pulak! aku nih agak pelupa, tambah masa aku kecik tu, tersangatlah pemalu dan pendiam..hihi...aku tak ingat nama cikgu yang mengajar aku tuh, haha..tapi aku ingat pengetuanya...hihi
Mrs. Betty, dengan rambut blonde keriting2, lepas tu selalu pakai warna merah, gincu merah, blaus merah, kereta wira dia pun merah! (aku ingat part nih!)

Mrs. Betty

Speselnya sekolah ni bagi aku? penggunaan bahasa Inggeris sebagai perantara..hah! memang best la....yang cikgu2 tuh okeh lagi sebab ada jugak guna Bm, tapi Mrs betty tak pernah nak guna Bm kalau bercakap dengan aku, seingat aku lah, tak tau lah dengan orang lain, hihi,..mungkin sebab masa tuh aku yang paling kecil + pendiam jadi dia suka lah kot bawak aku ceta, haha,..tapi, kalau bercerita, dia sorang ja lah yang buka mulut, aku diam bisu jak, dah la tak paham bi, dia pulak taknak guna bm, agakla camna kan? tapi aku respek dia, sebab dia  tetap guna bi sampai aku faham, hihi, jadi, penyabar dia kan?

Kenapa Aku?

kenapa dalam banyak2 pelajar Mrs. betty, aku yang selalu dengan dia? sebab aku selalu balik lambat, haha! atau lebih tepat, abah aku selalu lewat ambil aku, abah aku profesionnya seorang tentera, jadi, dia keluar ikut bila shif dia selesai la kan, kelas aku habis jam 12, dia datang jam 3, haha...jadi, aku selalu ditinggalkan dengan cikgu2 nih, sekarang bila ingat, kesian jugak cikgu tuh kena overtime sebab aku sorang, hihi...tapi cikgu tuh sangat baik, mungkin dia senang kot sebab aku tak nakal masa kecik2 nih, (seyes! mak aku ceta, dia letak aku kat satu tempat, dia datang 2jam pastu aku akan masih duduk kat situ, buat hal sendiri, tak kecoh2..haha!)

ada sekali tuh aku masih ingat, bila Mrs betty hantar aku balik rumah, wau...seronok woh! sebab pertama kali naik keta, chewah...biasanya naik yamaha kapcai abah aku tuh, hihi...dalam keta dia sangat seronok berbual, walaupun aku tak paham,(dia masih guna bi dengan aku), kadang2 aku jawab yes, no,...haha!

Uniknya seorang anak tentera

unik ke? tak ke? haha! bagi aku, unik kot, sebab setiap kali abah aku datang ke sekolah, semua perhatian akan terjurus kepada dia, wah~ kenapa? berkaca mata hitam reben, bermisai tebal, seragam tentera, dengan kasut boot dia yang berkilat+ bergema hallway kalau dia melangkah, pastu dia sorang ja camtuh,..masa tadika, memang dia akan terus datang ke ambil aku, walaupun dari kem tentera tuh, dia boleh singgah rumah dulu sebelum sampai ke sekolah aku. hihi...
(sampai aku tamat sekolah, abah aku yang ulang alik bawa aku ke sekolah)
apa? anak manja? sory! takda dimanja aku ni...cuma abah aku memang serius bab pelajaran, hihi...dia nak anak2 dia berjaya,..hii...

Tadika!





antara yang aku tak leh nak lupa bila kat tadika nih, bila tiba waktu makan, hah! best makan nih, aku suka bila makan biskut, roti atau lain2 tuh...tapi satu ja yang aku tak boleh nak hadam, sampai sekarang memang tak boleh, BUBUR! bubur nasi la terutamanya, aku sejak lahir memang tak makan bubur, seyes! Fakta bebeno la ni, dibuktikan oleh mak aku, dia kata aku muntah bila kena suap bubur, jadi dalam bingung memikirkan tebiat aku nih, mak aku dapat idea, dia ambil nasi, pastu taruk air, agak2 lembut tu baru dia bagi aku makan~ haha! sampai ke tua dah ni pun aku dan bubur memang tak ngam, mungkin dari abah aku kot, sebab dia pun tak makan bubur, dalam keluarga aku tuh, kami dua orang jelah yang tak makan bubur nih, haha! jadi di tadika tuh, biasanya bubur ayam kena sedia, aku ambik ayam, bubur dia aku asing, bagi kat kawan aku, haha!

pastu satu lagi kisah makan, aku tertelan biji rambutan, pergh...rambutan tuh aku tak tau la camna aku leh tertelan dengan biji2 sekali, bila tertelan tuh, kawan aku pulak siap baru bagitau jangan telan biji, nanti tumbuh dalam perut! wah!!!! punyalah takut masa tuh, haha....mak aku pulak, ketawa ja, tak nak pun jelaskan keadaan sebenar,...lama jugak aku bimbangkan pokok rambutan tumbuh dalam perut, tapi biasalah budak, paling lama dia panik pun dua hari pastu tak fikir dah..haha!

nota kaki tak berapa nak kecik : bersyukur dengan kenangan yang ada.

No comments:

Post a Comment