Saturday, April 21, 2012

Dia yang jatuh cinta lagi

kalau jatuh cinta, dapat kah nak kata tidak? kalau korang jatuh cinta, boleh kah korang kata tidak? aku tahu aku tak boleh kata tidak, tapi aku boleh untuk tidak mengakuinya, tidak berterus terang kepada diri sendiri, dan cuba biar perasaan tu terus pergi.

orang kata, "kalau dah suka, jangan tipu diri lagi, pergilah dan berterus terang kepadanya"

BERTERUS TERANG

berapa ramai yang boleh melakukannya, bermulut manis kata jujur, bertompok2, berlambak2 di luar sana yang boleh buat, baik lelaki mahupun perempuan, sama saja, keduanya bermulut manis. tapi yang jujur mengakui perasaan mereka? memang ada~ dan sangat berani dan hebat bagi aku orang2 macam ni.

jadi apa kaitan dengan semua ni? apa kaitan dengan aku? hehe~

aku tak pandai bercerita, melainkan apa yang berlaku kepada aku, dan sekarang aku  dia dah jatuh cinta.
wah! dia jatuh cinta la! sejak bila? dia tak percaya dengan kata hati dia sejak apa yang 'dia' lakukan dulu. jadi kenapa sekarang? norma seorang manusia, untuk sayang, dan disayangi, untuk jatuh cinta, untuk suka, untuk benci, itu manusia.

perkara ini memerlukan dua pihak, jadi siapa lah yang malang tu? haha~ biar lah dulu, sebab dia rasa salah untuk mempunyai perasaan seperti ini, jadi persoalan sekarang, adakah dia patut terus berperasaan seperti ini atau berhenti dari bermimpi untuk bersama gadis itu?


4 comments:

  1. #hye tuan tanah . jemput singgah blog saya . ada makan makan sikit :D

    ReplyDelete
  2. susah lah manusia ni kan .. ditelan mati mak, diluah mati bapak . aiyoooo :')

    ReplyDelete